Kennisbank: Hestec e-mail
Probleem met uitgaande e-mail op iPhone of iPad
Geplaatst door Eric Hes, Last modified by Eric Hes aan 03-11-2016 17:45

Als je geen e-mail kunt verzenden op een iPhone of iPad, volg dan onderstaande stappen. De schermen en instructies zijn voor iOS 10, indien jouw iPhone of iPad een andere iOS versie heeft kunnen de schermen en instructies afwijken.

Voor de zekerheid: daar waar je in de schermen het voorbeeld e-mailadres info@jouwdomein.xyz ziet, bedoelen we uiteraard jouw eigen e-mailadres.

Stap 1

Ga op je iPhone of iPad naar Instellingen en klik op Mail.

Stap 2

Kies het betreffende e-mailadres.

Stap 3

Klik onder SERVER UITGAANDE POST door op de SMTP server en klik vervolgens door onder HOOFDSERVER.

Stap 4

Controleer of de gegevens op jouw iPhone of iPad overeenkomen met de gegevens in bovenstaand scherm en pas de gegevens zonodig aan. Uiteraard moet de gebruikersnaam jouw e-mailadres zijn en niet het e-mailadres dat je in bovenstaand scherm ziet.

Het wachtwoord is het wachtwoord van je e-mailaccount. Typ deze eventueel voor de zekerheid zorgvuldig opnieuw in, aangezien je niet kunt zien of die juist is ingevuld.

Het nummer achter Serverpoort mag zijn: 465, 587 of 2525, het mag echter niet 25 zijn!

Klik rechtsboven op Gereed.

Als je hierna nog steeds problemen hebt, zet dan in bovenstaand scherm "Gebruik SSL" uit en probeer het nogmaals.

 


Reacties (0)